عکس های خفن و با حال

مطالب جدید و خفن با حال

عکس های خفن و با حال

مطالب جدید و خفن با حال

وضعیت زنان در عربستان + عکس

مسئله برابری حقوق زن و مرد در کشور «عربستان» یکی از مسائلی است که در سال های اخیر توجه رسانه‌های بین المللی را به خود جلب کرده و باعث شده تا گزارش های زیادی از وضعیت زنان این کشور منتشر شود.

بویژه با رشد دسترسی به اینترنت، اکنون زنان عربستانی دنیای متفاوت از جامعه بسته و سنتی خود مشاهده می کنند. همین مسئله باعث شده تا مسئله «حق رای» و «اعطای حق رانندگی» به یکی از چالش‌های اساسی مسئله حقوق زنان در عربستان تبدیل شود.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز گزارش تصویری از وضعیت زنان در عربستان منتشر کرده که در ادامه مشاهده می کنید.

 

سال گذشته گزارش کمیته سازمان ملل پیرامون وضعیت زنان سعودی منتشر شد؛ بر همین اساس زنان بشدت از خشونت خانگی، بی سوادی گسترده و امکانات نامناسب بهداشتی در رنجند.



بهترین تفریح زنان عربستانی پرسه زدن در فروشگاه های لباس و زیورآلات است که اغلب تا ساعت ده شب باز هستند.



در این کشور هیچ زنی اجازه ندارد به تنهایی برای خرید به بیرون منزل برود و حتماً باید یک پسر بالغ همراهشان باشد.



به طور معمول خانواده‌های متمول عرب برای زنان خود فردی فیلپینی یا پاکستانی را اجاره می‌کنند که در خدمت خانم یا دختران منزل باشد و با او برای خرید و یا کارهای شخصی بیرون برود.



زن سعودی‌ای که دو قلو به دنیا آورده است.



زن سعودی پشت سر شوهرش در رمی جمرات.



اگرچه در عربستان سعودی، اشتغالِ زنان ممنوع نیست، اما شرایط و محدودیت‌های بسیاری وجود دارد و زنان می بایست ، پیش از شروع به کار، از وزارت شئون اسلامی اجازه بگیرند.



به کار گرفتنِ زنان در بسیاری از سمت‌های اجرایی، وزارتخانه ها، ادارات و دادگستری ممنوع است؛ همچنین انتخابِ زنان به عنوانِ قاضی در عربستانِ سعودی منتفی ست.



زن سعودی با زیور آلات گران قیمت.



زنان سعودی در حال نقاشی روی نیمکت پارک.



زنان سعودی در کنار مردان به زیارت می‌روند.



زن زائر سعودی.



زن سعودی در کتب فروشی سرگرم انتخاب کتاب.



در دیدگاه سنتیِ عربستان سعودی، همواره دختران از آموزش دیدن در مدارس محروم بودند و تنها پسران حقّ شرکت در مدرسه‌ها را داشتند. با تشکیلِ دولت جدید عربستان و تأسیس وزارت آموزش، دختران نیز اجازه یافتند به مدرسه بروند. در سال ۱۹۴۸ ، نخستین دبستان دخترانه در مکّه تاسیس شد؛ از آن سال به بعد، مدارس، آموزشکده‌ها و دانشگاه‌های دخترانه بسیاری در شهرهای مختلف عربستان سعودی بنیاد شد و آموزشِ دختران در سطحِ کلان توسعه یافت- به نحوی که سازمانِ آموزشِ زنان از وزارتِ آموزش و پرورش عربستان جدا شد.



زن عرب در یک جشن سنتی در ریاض یک شاهین را بر روی دست خود نگه داشته است.



زنان و دختران سعودی در بازار.



بر اساس قانون عربستان، زنان می توانند در مدارس دخترانه، کارگاه‌های خیاطی، بیمارستان‌ های زنان و کارهایی نظیر این به کار بپردازند.



زنان سعودی در گرمای 40 درجه زیر نور خورشید. 

 

 

 
 
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد