عکس های خفن و با حال

مطالب جدید و خفن با حال

عکس های خفن و با حال

مطالب جدید و خفن با حال

طولانی‌ترین راه‌پله مستقیم جهان

تصویر زیر مربوط به بلندترین راه پله مستقیم دنیا در جزیره سنت هل است، از این راه پله که ملقب «نردبان جاکوب» است، انتقال محصولات کشاورزی به مرکز جزیره استفاده می‌شده است.
این نردبان یا بهتر بگوییم راه پله بلند در سال 1829 ساخته شده و 966 پله دارد که تا پایین کوه به صورت مستقیم ادامه پیدا می‌کند، این راه پله عجیب، توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند اما توصیه به همه توریست‌ها این است که در راه رفتن روی پله‌ها نهایت دقت را بکنند زیرا شیب مسیر بسیار زیاد است و نگاه کردن به پایین سرگیجه آور.


امتحان فیزیک و دانشجوی تنبل

استاد سختگیر فیزیک اولین دانشجو را برای پرسش فرا میخواند و سئوال را مطرح میکند

شما در قطاری نشسته اید که با سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت حرکت میکند و ناگهان شما گرما زده شده اید، حالا چکار می کنید؟

دانشجوی بی تجربه فورا  جواب میدهد

من پنجره کوپه را پائین میکشم تا باد بوزد

اکنون پروفسور میتواند سئوال اصلی را بدینترتیب مطرح کند

حال که شما پنجره کوپه را باز کرده اید....

در جریان هوای اطراف قطار اختلال حاصل میشود

و لازم است موارد زیر را محاسبه کنید

محاسبه مقا ومت جدید هوا در مقابل قطار؟

تغییر اصطکاک بین چرخها و ریل؟

آیا در اثر باز کردن پنجره، سرعت قطار کم میشود و اگر آری، به چه اندازه؟

حسب المعمول دهان دانشجو باز مانده بود و قادر به حل این مسئله نبود و سرافکنده جلسه امتحان را ترک کرد

همین بلا سر بیست دانشجوی بعدی هم آمد که همگی در امتحان شفاهی فیزیک مردود شدند

پروفسور آخرین دانشجو را برای امتحان فرا میخواند و طبق معمول سئوال اولی را میپرسد

شما در قطاری نشسته اید که با سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت حرکت میکند و ناگهان شما گرما زده شده اید، حالا چکار میکنید؟

این دانشجوی خبره میگوید؛ من کتم را در میارم

پروفسور اضافه میکند که هوا بیش از اینها گرمه

دانشجو میگه خوب ژاکتم را هم در میارم

هوای کوپه مثل حمام زونا داغه

دانشجو میگه اصلا.....

پروفسور گوشزد میکند که این کار زشته...

دانشجو به آرامی می گوید

میدانید آقای پروفسور، این دهمین بار است که من در امتحان شفاهی فیزیک شرکت میکنم واگر قطار مملو از انسان ... باشد، من آن پنجره لامصب را باز نمی کنم .

عجایب مهندسی جهان

یکی از این گروه‌ها انجمن مهندسان عمران آمریکاست که سال 1852 تاسیس شد و سال 1994 فهرستی از عجایب هفتگانه علم مهندسی را ارائه داد؛ پروژه‌هایی که غیرممکن زمان خود را ممکن کردند و علم مهندسی را

یک گام به پیش راندند.

تماشایی‌ترین پل جهان

گلدن گیت، نماد شهر سانفرانسیسکو، پل معلقی است که این شهر را به شمال ایالت کالیفرنیا وصل می‌کند. این پل سال 1937 گشایش یافت و تا سال 1964 طولانی‌ترین پل معلق جهان به‌شمار می‌رفت.
ادامه مطلب ...

گره روسری آخرین تصمیم پدر برای دختر

قتل دختری به دست پدرش در شهرستان مراغه در آذربایجان شرقی بار دیگر مساله قتل‌های ناموسی را در صدر اخبار قرار داد.

به گزارش اعتماد، این قتل در حالی به پلیس گزارش شد که متهم به قتل یعنی پدر مقتول از همان ابتدا خود به ارتکاب جنایت معترف شده بود و انگیزه خود از این کار را پایان دادن به اعمال دختر و دامادش اعلام کرد. سرهنگ هاتفی، فرمانده انتظامی شهرستان مراغه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح این خبر پرداخته است. 

گزارش یک قتل 
ماموران کلانتری 11 شهرستان مراغه در پی اعلام یک فقره قتل به پلیس 110 در محل جنایت حاضر شده و دریافتند که دختری 30 ساله به قتل رسیده است. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که دختر جوان به سبب خفگی ناشی از گره روسری جان سپرده است. در همان تحقیقات مقدماتی پدر مقتول به پلیس اعلام کرد که او با روسری دخترش را خفه کرده است. با این اعتراف پدر مقتول به دستور بازپرس قتل مراغه تحویل پلیس آگاهی این شهرستان شد تا تحقیقات تکمیلی انجام گیرد.

ادامه مطلب ...

مادر و دختر قربانی اسیدپاشی

بامداد اواخر اردیبهشت‌ماه سال گذشته مردم روستای «همت‌آباد» بم با صدای زنی روبرو شدند که بلند فریاد می‌زد «سوختم» و از مردم درخواست آب می‌کرد، هرچند همسایه‌ها در لحظات اولیه تصور می‌کردند که این زن 24 ساله دچار برق‌گرفتگی شده است اما هنگامی که صورت تخریب شده او و دختر دو و نیم ساله‌اش را دیدند متوجه شدند که این زن قربانی اسیدپاشی شوهر معتادش شده است.


شوهر معتاد و موادفروش این زن که از راه سرقت، مخارج خود را تامین می‌کرد، هنگامی که متوجه شد همسرش قصد جدایی از او را دارد، وی را تهدید به اسیدپاشی کرد و نهایتا در یکی از ‌شب‌های اردیبهشت ماه سال گذشته در حالی که همسر و فرزند شیرخوارش خواب بودند نقشه‌ شومش را روی همسر و دو فرزند بی گناهش اجرا کرد.


سمیه پس از حادثه اسید پاشی با دو فرزندش در خانه پدرش زندگی می‌کند. با توجه به فقر مالی و بدسرپرستی سرنوشت رعنا و نازنین دو دختر سمیه در وضعیتی مبهم قرار دارد.

گفتنی است علی برادر شوهر سمیه متهم ردیف دوم این حادثه پس از آزادی از زندان با قید وثیقه، سمیه و خانواده‌اش را تهدید کرده است



محلی که مادر و دختر مورد اسیدپاشی واقع شدند
ادامه مطلب ...