عکس های خفن و با حال

مطالب جدید و خفن با حال

عکس های خفن و با حال

مطالب جدید و خفن با حال

حاشیه های ورزش ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۰

سومین روز از بازی های آسیایی ۲۰۱۰ به میزبانی چین در شرایطی به پایان رسید که کاروان ورزش ایران همچنان از دستیابی به مدال طلا بازمانده و با کسب دو نقره و سه برنز، همراه با ویتنام در رده چهاردهم جدول رده بندی مدال ها قرار دارد.

حاشیه های فراوانی در جریان برگزاری مسابقات برای کاروان ورزش ایران رخ داده است که در زیر، به نمونه هایی از این حاشیه های ورزشی اشاره شده است:

  • بازیکنان تیم ملی فوتبال امید ایران به شدت از اظهارات رییس فدراسیون والیبال ناراحت هستند. محمدرضا داورزنی، انتقاداتی را نسبت به عملکرد فوتبالیست ها مطرح کرده بود. برخی بازیکنان فوتبال نیز در گفت وگو با سایت خبرآنلاین تاکید کرده اند که مسائل فنی تیم آن ها ارتباطی به رییس فدراسیون والیبال ندارد.
  • شیخ احمد فهد الصباح، رییس شورای المپیک آسیا درباره تحریف نام خلیج فارس در مراسم افتتاحیه، در کنفرانس خبری گفت: «مراسم افتتاحیه را چینی ها برگزار کرده اند و ما دخالتی در آن نداشته ایم.»

 

  • بازگشت آرش میراسماعیلی پس از دو سال دوری به عرصه رقابت های جودو، با حذف از جدول رقابت ها و دو شکست ضربه فنی همراه بود. در شرایطی که برخی ورزشکاران پس از دنیای قهرمانی به مربیگری روی آورده و سپس به مدیریت آن رشته ورزشی می پردازند، میراسماعیلی این رویه را وارونه کرد. او دو سال قبل سرمربی تیم ملی بود، سپس کاندیدای ریاست فدراسیون جودو شد و در حال حاضر نیز به عنوان ورزشکار، در گوانگجو به سر می برد.
  • به رغم تحریف نام خلیج فارس از سوی میزبان مسابقات، تاکنون اعتراض چشمگیری از سوی مقامات ایرانی به مسئولان کشور چین ابلاغ نشده است. علی سعیدلو معاون، محمود احمدی نژاد نیز همچنان در محل رقابت ها حضور دارد و به ایران بازنگشته است.
  • جودوکای ۵۷ کیلوگرم زنان ایران پس از حذف از مسابقات گفت: «سالی یک بار مبارزه کردن نتیجه‌ ای بهتر از این ندارد. پسرها سالی ۱۰ بار به مسابقات برون مرزی اعزام می شوند؛ اما دخترها فقط سالی یک بار.» اکرم خانی تایید کرد نه اردو داشتیم، نه اعزام خارجی و نه حتی حقوق. به ما می گویند اول مدال بیاورید تا پس از آن به شما رسیدگی کنیم.
  • مرتضی رضائیان در وزنه‌برداری با مجموع ۳۲۴ کیلوگرم در جایگاه دوم ایستاد تا مدال نقره وزن ۶۹ کیلو را به گردن بیاویزد. نکته مبهم این وزن، غیبت سوال برانگیز نمایندگان چین بود. ماه قبل در مسابقات جهانی آنتالیا، لیائو هویی از چین با ۲۱ کیلو برتری نسبت به نفر دوم و با مجموع ۳۵۸ کیلو روی سکوی نخست ایستاده بود.
  • تیم ملی شمشیربازی ایران که در رقابت‌های جهانی فرانسه حضور داشت، به تهران بازگشت تا بلافاصله راهی گوانگجو شود و در بازی های آسیایی نیز حضور یابد. اما محمدحسین ابراهیمی به همراه سایر بازیکنان به ایران بازنگشته است. او یک روز قبل از بازگشت، هتل تیم ملی را ترک کرد و حراست سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران از محل اقامت کنونی او بی اطلاع است.
  • پیش از اعزام کاروان ایران به چین، برخی رشته ها با این توجیه که مدال آور نیستند از فهرست تیم ها خط خوردند. با این حال، در اکثر مواد قایقرانی، نمایندگان پر شمار ایران که بیشترین تعداد را در کاروان به خود اختصاص داده اند با قرار گرفتن در رده آخر گروه های خود، در همان مرحله مقدماتی از دور مسابقات حذف شدند 
  •