عکس های خفن و با حال

مطالب جدید و خفن با حال

عکس های خفن و با حال

مطالب جدید و خفن با حال

جشن «آب»، 330 کشته بر جای گذاشت+تصاویر

شمار جان باختگان حادثه در جشن آب در پنوم پن پایتخت کامبوج تا کنون به 330 نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، به گفته مقامات کامبوج ، بر اثر ازدحام میلیون ها نفر به مناسبت جشنواره آب برروی پلی که فستیوال آب بر روی آن در حال برگزاری بود، تا کنون 190 کشته و ده ها نفر زخمی شده اند.

وضع جسمانی زخمی به شدت وخیم بوده و هر لحظه بر تعداد کشتگان افزوده می شود.

پس از ساعت ها هرج و مرج و تلاش برای آرام کردن اوضاع و تخلیه اجساد و حادثه دیدگان، صدها جفت کفش بر روی پل باقی مانده است.

هنگام بروز حادثه که ناشی از فشار جمعیت و تراکم بیش از اندازه مردم بر روی پل بود، برخی افراد به داخل رودخانه پرتاب شده و خبرنگار آسوشیتد پرس از وجود برخی اجساد درون رودخانه خبر داده است.

 
 

 

 


رئیس پلیس پایتخت کامبوج درباره این حادثه گفت: با توجه به اطلاعات ارسالی از چهار بیمارستان که مجروحان به آن منتقل شده اند، حال زخمی ها بسیار وخیم بوده و هر لحظه بر تعداد کشته ها افزوده می شود.



این حادثه زمانی که کنسرتی در کنار رودخانه به پایان رسید و جمعیت قصد داشتند از یک پل عبور کنند، رخ داد و حادثه از آن جا آغاز شد که 10 نفر به دلیل مصرف بی رویه مشروبات، بی هوش شدند و از حال رفتن این 10 نفر موجب بروز هراس و در نتیجه شلوغی شده که در نهایت با تلاش برخی برای فرار از روی پل عده ای در زیر دست و پای مردم جان خود را از دست دادند.
بسیاری از کسانی که در این حادثه جان باختند، بر اثر فشار جمعیت به داخل رودخانه پرت شده و در آب غرق شدند.

مقام های کامبوج تخمین زده اند که بیش از دو میلیون نفر برای شرکت در این جشنواره که به فستیوال آب معروف است، به پنوم پن، پایتخت کامبوج آمده بودند.


عده ای دیگر نیز هنگام فرار از جزیره ای که پل به آن متصل بود از پل به پائین پرتاب شده و جان خود را از دست دادند.


کامبوج یکی از کشورهای فقیر منطقه جنوب شرق آسیاست و از نظر نظام سلامت و بهداشت توسعه نیافته، و بیمارستان ها به سختی قادر به تامین خواسته ها و نیازهای روزانه پزشکی خود هستند.

جشن آب برگزار در واقع شروع فصل باران بوده و به باور مردم این کشور، این آب بداقبالی را از آنها شسته و دور می کند.  در این جشنواره همه مردم از پیر و جوان به یکدیگر آب می پاشند.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد