عکس های خفن و با حال

مطالب جدید و خفن با حال

عکس های خفن و با حال

مطالب جدید و خفن با حال

فیلم سیل در مترو تهران / دانلود ویدئو آب گرفتگی مترو

فیلمی از تخریب پروژه ای میلیاردی در عرض چند دقیقه


۲۱۱٫ir _ ویدئوی حادثه سیل در مترو تهران توسط سایت میراث فرهنگی منتشر شده است. میتوانید این ویدئو را از لینک زیر دانلود کنید یا به صورت آنلاین در سایت ببینید
بیشنهاد ما دانلود فایل است زیر حجم کلیپ زیاد است.



دانلود فیلم سیل در مترو تهران



خبرگزاری میراث فرهنگی فیلمی از لحظه شکسته شدن دیواره کانال تا ورود آب به تونل‌های مترو را منتشر کرده است که نشان دهنده میزان تخریب‌هایی است که خط ۴ مترو با آن مواجه شده است.

هزینه شتابزدگی شهردار تهران بر دوش مردم

یک رگبار چندساعته بهاری تهران را از کلانشهری مدرن به شهری مغروق در گل‌ ولای تبدیل کرد. آنچه در خیابان‌های شهر اتفاق افتاد آبگرفتگی و ترافیک بود اما در زیر شهر حادثه بزرگ‌تر و پرهزینه‌تر بود. دیوار مسیل انتقال آب رودخانه کرج به رودخانه کن شکست و آب وارد تونل‌ مترو شد و به تمام تجهیزات و قطارها و تاسیسات قسمتی از خط ۴ آسیب‌های جدی وارد کرد. این اولین بار نیست که یک طرح حساب‌نشده شهرداری هزینه‌های زیادی بردوش شهر می‌گذارد.
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه شهری ـ روز یکشنبه تهران یکی از پرباران‌ترین روزهای خود در سال‌های گذشته را تجربه کرد. طغیان رودخانه میانرود باعث شد تا دیواره یکی از کانال‌های انتقال آب بشکند و آب وارد ایستگاه در حال ساخت مترو شود که در فاصله بسیار کمی از این کانال قرار داشت.

میزان آسیبی که به خط ۴ مترو وارد شده هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

ساخت ایستگاه مترو در فاصله بسیار کمی از کانال آب و توجه نکردن به نکات ایمنی مانند مستحکم کردن دیواره‌های کانال و همچنین لایروبی نشدن کانال علت‌های اصلی ورود آب به تونل مترو است. لایروبی کردن کانال‌های آب داخل شهر از وظایف شهرداری‌ها است.

هزینه ساخت هر کیلومتر مترو در تهران به گفته شهردار تهران «۵۰ تا ۵۵ میلیون دلار» یعنی حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه برای تهران دارد. بر اساس آماری که محمدباقر قالیباف در دی ماه سال گذشته اعلام کرد حدود «۸۳ درصد هزینه‌های مترو از بودجه شهرداری تهران» تامین می‌شود. بخش عمده بودجه شهرداری تهران از فروش مازاد تراکم و عوارض دریافتی از شهروندان تهرانی تامین می‌شود.

پیش‌بینی‌های شهرداری برای موارد بحرانی مانند وقوع سیل می‌توانست از خسارتی که هر لحظه به صفرهای آن افزوده می‌شود جلوگیری کند. محمدباقر قالیباف در سال‌هایی که در مسند شهردار تهران قرار دارد گفته تلاش بسیاری برای شتاب دادن به ساخت طرح‌های عمرانی و به ویژه مترو داشته است. با وجود اینکه این شتاب برای شهر ثمرات مهمی داشته اما در بسیاری از موارد هم باعث بروز خسارت‌های پرهزینه به شهر شده است.

فروریختن بخش عمده تونل توحید که هزینه ساخت آن را از ۲۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش داد یکی از موارد شتابزدگی شهرداری در به ثمر رساندن طرح‌های عمرانی است. فروریختن این تونل در حالی روی داد که از ماه‌ها قبل شورای شهر نسبت به خطر فروریختن این تونل هشدار داده بود اما شهرداری تمام این هشدارها را بازی‌های سیاسی قلمداد کرد.

سال ۸۷ شهردار تهران با تبلیغات بسیار برج میلاد را افتتاح کرد. اما از همان روز افتتاح کاستی‌ها مشخص بود. انتقاد رسانه‌ها به هیچ وجه به مذاق قالیباف خوش نیامد. چند ماه بعد باران سیل‌آسای دیگری این بار برج میلاد را طعمه کرد. بسیاری از تزئینات پرهزینه و کف‌پوش‌های گران‌قیمت و نما‌های داخلی برج با ورود آب نابود شد.

در همین سال‌ها شهرداری بدون دریافت مجوز از شورای شهر و به صورت ضربتی آغاز به کار ساخت پلی بر روی خیابان آزادی کرد که پروژه پیشرفت محسوسی داشت تا اینکه با مخالفت شورا تمام پل تخریب شد. طرح‌های جهادی شهرداری هم از این دست کارهای شتابزده شهرداری بود. در سال‌های آغازین کار شهردار تهران، مناطق تهران بدون مطالعه و تعریف پروژه به صورت ضربتی آسفالت و رنگ‌آمیزی و جدول‌بندی می‌شد. مواردی که غالبا بعد از چند هفته نیاز به ترمیم و اصلاح دوباره داشت.

اقداماتی از این دست در کار شهرداری فراوان دیده شده اما قالیباف همچنان ترجیح می‌دهد که کیفیت کار را فدای سرعت کار کند. آرزوهای شهردار تهران هزینه‌های زیادی دارد که بسیاری از آنها را شهروندان تهرانی پرداخت می‌کنند و البته شورای شهر که مسئول نظارت بر عملکرد شهردار است هم سکوت را ترجیح می‌دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد